خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

شکست  آمریکا در طبس یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های این کشور است/ ضرورت بازخوانی شکست آمریکا در طبس

همدان-کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شکست آمریکا در عملیات طبس نقطه عطفی در انقلاب است، گفت: شکست  آمریکا در عملیات صحرای طبس یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های نظامی و سیاسی این کشور بود.
کد خبر: ۹۳۳۶۶۷۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

شکست  آمریکا در طبس یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های این کشور است/ ضرورت بازخوانی شکست آمریکا در طبسمحمود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان  با گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس اظهار کرد: واقعه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ که منجر به شکست آمریکا شد، مصداقی از امدادهای غیبی الهی برای انقلاب اسلامی بود که باید در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

وی در تبیین چرایی و چگونگی حمله آمریکا به ایران در واقعه طبس، به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران اشاره و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  و به قدرت رسیدن نظام جمهوری اسلامی دشمن در تلاش بود تا از طریق کودتای «نقاب» اقدام به بازگراندن محمدرضا پهلوی و حذف امام (ره) کند که با شکست مواجه شد و از طرفی دانشجویان پیرو خط امام (ره) با توجه به اطلاعاتی که از نحوه عملکرد نیروهای آمریکایی در ایران کسب کرده بودند به این نتیجه رسیدند که سفارت آمریکا در ایران تنها یک سفارتخانه نیست بلکه جاسوس‌خانه است.

وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا تسخیر سفارت آمریکا در ایران، دیپلمات­های آمریکایی مستقر در سفارتخانه، در تلاش برای مقابله با نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: اطلاعات به دست آمده نشان از این موضوع داشت که مرکز طراحی و مدیریت تمام فتنه‌ها، ترورها، انفجارها، آشوب‌ها و اتفاقات ناگواری که در کشور رخ می‌دهد، سفارتخانه آمریکا است و این سفارتخانه از وظیفه اصلی، قانونی و دیپلماتی خود خارج و به یک جاسوس‌خانه و اتاق جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دانشجویان پیرو خط امام (ره) با اثبات مداخله­جویی­های آمریکا در ایران اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران کردند، عنوان کرد:  در ۱۳ آبان ماه سال ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان تسخیر شد که طی آن حداقل ۳۰ جلد از اسناد جاسوسی منتشر شد.

وی تصریح کرد: طی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، افراد و آمریکایی‌هایی که در سفارتخانه حضور داشتند و سفارتخانه را به اتاق جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی کرده بودند دستگیر شدند تا از طریق دیپلماتیک با آمریکایی‌ها مبادله شود.

قاسمی با بیان اینکه آمریکا در تلاش بود تا با تهدید و نگاه ارباب- رعیتی جاسوس‌های دستگیر شده را آزاد کند، گفت: آمریکایی‌ها برای مبادله با کشورها هیچ‌گاه نگاه درست و احترام متقابل نداشتند و با توجه به فرهنگ لیبرال و دموکرات خودهمیشه نگاه ارباب- رعیتی و  فئودالیسمی به دیگر کشورها داشتند و در برابر امتیازاتی که ایران در مقابل آزادسازی گروگان‌ها خواستار بود نیزهمین نگاه را داشت و از راه تهدید وارد شد که در نهایت جمهور اسلامی زیر بار نرفت بنابراین دشمن عملیات طبس را طرح‌ریزی کرد.

* توطئه طبس با هماهنگی دولت بنی صدر و منافقین داخلی انجام شد

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در پی ناکامی در اعمال فشار سیاسی و اقتصادی و زور و تهدید برای آزادی جاسوسان دستگیر شده در جریان تسخیر لانه جاسوسی، عملیات طبس را طرح‌ریزی کرد، گفت: جیمی کارتر، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، دستور انجام عملیات آزادسازی جاسوسان را صادر و این عملیات را طراحی  کرد تا از طریق طبس که به راحتی وارد کشور شوند.

این کارشناس سیاسی به خیانت بنی صدر در جریان عملیات طبس اشاره و ابراز داشت: ورود آمریکایی‌ها به کشور با خیانت بنی صدر انجام شد و امروز اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد توطئه آمریکایی‌ها در طبس با اطلاع جریان ملی مذهبی همچون ابراهیم یزدی و دار و دسته بازرگان انجام شد و به این مطالب در کتاب «براندازی جمهوری اسلامی» تالیف دکتر کامران غضنفری پرداخته شده که توطئه طبس با هماهنگی دولت بنی صدر، ملی مذهبی‌ها و منافقین داخلی انجام شد.

وی با تشریح چگونگی انجام عملیات، عنوان کرد: طی این عملیات آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌ها در تهران، با چند فروند هواپیمای سی-۱۳۰ و چند فروند بالگرد و هلی‌کوپتر وارد منطقه طبس شدند تا طی چند مرحله به تهران بیایند و به انقلاب اسلامی نوپای ایران  ضربه وارد کنند، تعدادی از انقلابیون را قتل عام و به برخی مراکز حمله کنند و در نهایت با آزادسازی گروگان‌ها پیروزمندانه به کشورشان برگردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا برای انجام این عملیات زبده‌ترین نیروهای نظامی خود را انتخاب کرده بود، اضافه کرد: برای انجام این عملیات تمام تجهیزات و امکانات را مهیا کرده بود و طراحی عملیات با منافقین داخلی به قدری دقیق بود که حتی احتمال شکست را نمی‌دانند و تصورشان بر این بود کشوری که تازه انقلاب کرده و هنوز سروسامان نگرفته نمی‌تواند در مقابل آنان ایستادگی کند.

*عملیات نظامی طبس شکست سنگین و خفت باری برای آمریکا رقم زد

وی با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ با هواپیماها و هلی‌کوپترهای خود طی عملیات پیچیده‌ای وارد خاک کشور شدند، گفت: نظامیان آمریکا بعد از وارد شدن به حریم هوایی کشور و در منطقه صحرای طبس دچار حادثه شدند و شن‌های صحرا مامور الهی شدند، به گونه‌ای  که به علت وجود طوفان شن در منطقه یک فروند هواپیمای سی- ۱۳۰ با یک بالگرد بهم برخورد کرده‌ وچند تا از پرنده‌های آنها آتش گرفت و در نهایت چند تن از نظامیان آمریکایی کشته شدند و مابقی نیروها مجبور به فرار شدند و با شکست به آمریکا برگشتند ضمن اینکه تعدادی هواپیما و هلی‌کوپتر سالم در همان منطقه به جا مانده بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس با امداد الهی شکست سنگین و خفت باری برای آمریکا رقم زد، عنوان کرد:  طی این عملیات و شکست آمریکا، امام خمینی(ره) شن‌ها را مامور خدا دانست و در پیامی فرمودند:« آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست».

وی به نقش بنی صدر در جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره و بیان کرد: از آنجایی که چند فروند هواپیما و هلی کوپتر آمریکایی در صحرای طبس به جا مانده بود رئیس جمهور وقت آمریکا به نوکر خود بنی‌صدر دستور داد  که هواپیماها را از بین ببرد تا اسناد و اطلاعات از بین برود و جمهوری اسلامی از آن اسناد علیه آمریکا استفاده نکند.

* دستور بنی صدر برای بمباران صحرای طبس به منظور حفظ اطلاعات نظامی آمریکا

قاسمی به دستور بنی‌صدر برای بمباران صحرای طبس به منظور حفظ اطلاعات نظامی آمریکا و عدم دسترسی ایران به این اطلاعات، اشاره و تاکید کرد: به دستور وی از پایگاه شاهرخی قدیم به عنوان پایگاه سوم شکاری کشور که امروز اسم دیگری دارد بمباران صحرای طبس به سمت هلی کوپترها و هواپیماهای به جا مانده به منظور از بین بردن اسناد و مدارک و اطلاعات نظامی آمریکایی‌ها انجام شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «محمد منتظر قائم» تصریح کرد: این شهید والامقام که نخستین فرمانده سپاه یزد بود پس از واقعه طبس و شکست و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی به منظور  بررسی موضوع و دستیابی به اطلاعات به محل عملیات رفته بود و در حال جمع‌آوری اطلاعات نظامی آمریکا بود که به علت بمباران صحرای طبس به دستور بنی‌صدر به شهادت رسید.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه توطئه طبس یک شکست قطعی برای آمریکا بود، گفت: جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا به خاطر شکست در عملیات طبس عذرخواهی کرد و این شکست یکی از دلایلی بود که ایشان دردوره دوم ریاست جمهوری برای چهار سال، رأی نیاورد.

وی با بیان اینکه شکست آمریکا در عملیات طبس نقطه عطفی در انقلاب است، اضافه کرد: شکست  آمریکا در عملیات صحرای طبس یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های نظامی و سیاسی این کشور بود.

قاسمی بر ضرورت و اهمیت بازخوانی شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تاکید و بیان کرد: حمله تجاوزگرانه نظامیان آمریکایی  و شکست مفتضحانه و خفت بار آنها طی این عملیات که مکر دشمنان خدا را آشکار کرد، باید در جامعه  به خصوص برای نسل جدید تبیین و بازخوانی شود تا بدانند اگر در راه حق استوار و ثابت قدم باشیم، به طور قطع حمایت خداوند نیز همراه خواهد بود و تنها به محاسبات مادی فکر نکنند.

وی یادآور شد: اگر دلسوزان انقلاب و نیروهای انقلاب وظیفه خود را به درستی انجام دهند، جایی که دشمن بخواهد ضربه وارد کند و ما نیستیم به طور قطع خداوند در آنجا جبران می‌کند و امدادهای غیبی خود را می‌رساند به طوری که باید بر این امدادهای الهی باور داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات